Visi, saugaus vairavimo ekspertai, vienu balsu pripažįsta, jog treniruotės ir tam tikrų sąlygų imitavimas saugioje aplinkoje yra efektyviausias būdas kelti savo ir kitų saugumą keliuose. Tai turėtų suprasti kievienas mūsų, nesvarbu kiek metų sukantis rankeną. Smagu, jog prieš prasidedant moto sezonui, HOG Vilnius Chapter Lithuania klubo nariai turėjo tokią efektyvią galimybę ir šiemet – tobulino savo praktinius ir teorinius motociklo vairavimo įgūdžius specialiai tam paruoštoje aikštelėje. Iš anksto paskelbta programa abejonių nekėlė – bus “reikalų” :). O puikus oras ir geros emocijos, organizatorių atsakingas pasiruošimas ir vidinis nusiteikimas žadėjo – šis paskutinis šių metų balandžio šeštadienis, praleistas Trakų vairavimo mokymų aikštelėje, sukant ratus, atliekant pratimus ir klausantis organizatorių pastabų, visiems dalyvaujanties, leis tvirčiau ir saugiau pradėti, tikėtina, patį geriausią asmeninį motosezoną šiemet!!! Kodėl gi ne? 🙂 Trakuose, puikiai suorganizuotoje mokymų aplinkoje, sukinėjosi ir savo įgūdžius tobulino didelis būrys klubo narių. Ačiū patiems sau. Ačiū visai organizatorių komandai – Head of Road Captain Audriui, kuris sutiko dar ir pakomentuoti šių metų pavasarinius vairavimo mokymus bei atsakė į specialiai jam pateiktus klausimus, ačiū Žilvinui už logistiką ir maitinimą, Vidmantui, Aivarui, Tomui ir Svajūnui – už aikštelės paruošimą mokymams.
Susipažinkime su interviu – labai naudinga visiems.
Kiekvienais metais organizuojami pavasariniai H.O.G. Vilnius Chapter Lithuania vairavimo mokymai. Kokie jie buvo šiemet?
Šių metų mokymai buvo kiek kitokie, nors pats formatas nesikeitė. Visų pirma, įsigijome daugiau inventoriaus, kad galetumėme padaryti kuo idomesnes ir sudėtingesnes figūras vairavimui. Atrodo pavyko, nors yra ir daugiau minčių ateities tobulėjimui.
Trąsos buvo dvi, su staigaus stabdymo kliūtimi. Gyvatėlės – tiek vairavimui viena ranka, tiek siauresnės, važiuojant lėta eiga. Buvo keletas važiavimų ratais į kairę ir į dešinę pusę, staigesni apsisukimai, figūrinis važiavimas ir aštuoniukės. Nepamiršome ir netikėtų kliučių, kylančių kelyje, treniravomės pratimui “Briedis”.
Apie toleranciją ir kultūrą vairuojant keliuose mums primimė Vidmantas. O apie pirmąją pagalbą – Saulius neBitinaitis. Aišku, savo sveikinimo žodį tarė bei antsiuvus naujokams įteikė – Vytautas.
Džiugi žinia, kad valdybos sprendimu buvo paskirtas naujas klubo Road Captain – Aivaras Bartašius. Nuoširdžiai jį sveikiname. Tai tarnystės važiavimams ir klubo saugumui pareigos! Tad linkime Aivarui ištvermės ir kantrybės.
Klaidų nemažai ir jos skirtingos. Pradedant pasitikėjimo ir savo motociklo pažinimo stoka ir baigiant pernelyg skubotais veiksmais bei savo vairavimo galimybių pervertinimu.
Vertinant bendrai – lygis tikrai neblogas. Mokymai suteikė daugiau informacijos mums, RC, apie klubiečių gebėjimus, o patiems dalyviams – pasitikėjimo, įgūdžių užtvirtinimo ir supratimo, ką ir kaip kiekvienam asmeniškai reikia dar tobulinti.
Apie koloną ir važiavimą grupėje daugiau buvo skirta teorinė paskaita, nes važiavimų nevykdėme dėl laiko stokos.
Klaidos kaip visada panačios – atstumo laikymasis, lenkimo dviejų ir vienos juostos keliuose, obliavimas, stabdžiais mirksėjimas ir t.t. Gaila, kad neteko to patirti naujokams, bet manau progų dar bus tikrai ne viena.
Atrodo, kad sudėtingiausi pratimai, tai – staigus stabdymas, ypač saulėje įkaitus asfaltui, kruiziniais motociklais įveikti aštuoniukę ir aišku – lėtas važiavimas.
Apibendrinant – klubiečių lygis tikrai geras. Prisiminus esminius pratimų atlikimo niuansus – daugelis šias užduotis įvaldę ir sėkmingai vairavo gerindami savo trąsos pravažiavimo laikus.
Visada važiuokite ne daugiau kaip 75% savo galimybių. Teorija yra gerai, bet praktika ir realus važiavimas skirtingomis sąlygomis bei atstumais kuria patirtis ir užtvirtina įgūdžius.
Noriu pasidžiaugti daugelio rezultatais ir pasveikinti geriausiai šių metų vairavimo mokymuose pasirodžiusį Marių Anusą. Šaunuolis Marius!
HRC, Audrius Skučas
Visiems puikaus, smagaus ir saugaus vairavimo!