St. Petersburg Harley Days linksmybės

Tik ką praėjo jau penktasis labai lauktas St. Petersburg Harley Days Festival.

Dar būdami Palangoje, per mūsų chapterio metinę šventę jau visi važiuojantys planavomės, kaip važiuosim ir ką norim pamatyti antrojoje Rusijos sotinėje Sankt Peterburge.

Ir štai lauktoji starto diena 🙂 Ryte lyja, visi susirenkame Avižienių Lukoile su lietaus kostiumais nusiteikę visą kelionę praleisti lietuje, tačiau jau privažiavę Panevėžio Statoilą ir įkalę kavos maunamės lietaus kostiumus žemyn. Prisijungia ir Rimantas su Danguole su visiškai tuščiu baiko baku, tačiau plačiom šypsenom. Prisijungia ir Žeras už MB vairo su Loreta. Valio, turėsim stiprų užnugarį kolonos gale, tačiau važiuojant pasimato, kad MB nespėja su mūsų kolonos važiavimu. Įvažiavus pas braliukus keletą kartų pasiklystam, tačiau protinga Harley Davidson navigacija padeda sugrįžti į teisingą kelią. Padundam, o gal net pajodinėjam latviškais magistraliniais keliais ir atidundam i Tartu (Estija).

Įsikurę, susirenkame viešbutyje esančiame PUB‘e vakarienės ir vietinio alučio, prie šios puotos pabaigos prisijungia ir mūsų kelionės vadas Algirdas su Jolanta. Po to pasivaikščiojimas vakariniu Tartu senamiesčiu, kur mūsų nuostabai pavyko beveik nemokamai sudalyvauti ir koncerte.

Penktadienio ryte jau 6.45 visi keliauninkai lūkuriuojam, kada atsidarys PUB‘as papusryčiauti. Puikus ankstyvas startas, geras oras Estijoje, šiek tiek Off Road‘o taisomu kelių ruože  ir net nepastebėjome, kaip atsidūrėme Narva-Ivangorod pasienyje. Iš jau pravažiavusių gaunam žinių, kad Rusijos muitininkai pratampo su savo procedūromis net po keletą valandų, iš vakaro buvo net neįleistų baikerių L , tačiau su šypsenomis veide greičiau nei per valandą praeiname visas procedūras (kai kurie pataisome ir deklaracijas) Žeras ir Loreta su MB stovėję eilės gale pralenda taip pat greitai kaip ir mes (puikiai padeda lietuviškų tauriųjų gėrimų buteliokas) Ir sveiki atvykę į Rusijos Federaciją.

Pasitinka, kaip  ir sutarta HOG Leningrad chapter nariai ir visi saugiu,  lėtu tempu judam Peterburgo link. Važiuojant smagu matyti kaip šeimininkų Road Captain‘ui  rodant kolonai ženklus visi staigiai reaguoja ir idealiai atlieka tai ko iš mūsų ir tikimasi. (vis tik  pavasariniai mokymai yra SUPERinis reikalas J)

LENINGRAD – Город-Герой  pasitinka mus su menku lietumi, nekultūringais vairuotojais ir labai giliomis provėžomis. Tik užsiregistravę viešbutyje nusprendžiame, kad tokiomis provėžomis naktinio parado nevažiuosim.  Ką gi,  judam pėstute šventės link, kuri mus pasitinka gana gausiu lietumi, tačiau tai nesutrukdo nueiti iki HOG‘u palapinės ir pasidaryti chek in‘a. HOG Leningrad chapter pasitinka labai šiltai ir draugiškai – su viskiuku ir lašinukais 🙂 Paplepame ir einame apžiūrėti šventės zonų ir veiklos jose.

Prasideda CUSTOM BIKE SHOW  – bandom daugiau nei galima prabalsuoti už SPEED CRANK GARAGE ir palaikyti lietuvišką CUSTOM kultūrą. Šventės vietoje nuolat koncertuoja net dviejose scenose vietinės grupes su TRIBUT‘ais, vyksta Stunt Ridingas, Harley-Davidson test ride‘ai, Miss Harley rinkimai ir dar daug bendravimo su HOG chapteriais J Vakarinė dalis – Afterpary HOTEL „MOCKBA“ restorane, kuris savo interjeru ir valgiais stipriai nesužavi, tačiau kelionė į restoraną ganėtinai nostalgiška. Kadangi NIGHT PARADE of Harley-Davidson motorcycles stebime ne sėdėdami ant HD, o nuo šaligatvio, tai nusprendžiame į šventės vietą vykti troleibusu. Už visus konduktoriai sumokame 110 rublių ir sausakimšame troleibuse randame daugybe pašnekovų, kurie klausinėja iš kur mes ir kaip čia atvažiavome, kol galų gale visas troleibusas vienu balsu surėkia – jūsų stotelė, išlipkite J

Šeštadienį nuo pat ryto valomės motociklus ir rikiuojamės i koloną – vykti į šventės vietą, kur neužilgo prasidės didysis paradas Peterburgo gatvėmis.  Parado startas is Dvortsovaya Ploshcad, kur nuvykus pasimato visas miesto grožis. Didžiulė aikštė, pilna be galo gražių statinių, su keletu HOG‘iečių net apšnekėjome kad aikštės įspūdis, kaip aikštėje Vatikane prie Šv. Petro bazilikos.  Iškilmingai įteikiame lauktuves nuo mūsų chapterio organizatoriams. Visi susirinkę, ( o jų buvo net apie 6000) motociklininkai rikiuojami i koloną, kuri važiuos  keturiomis eilėmis per Peterburgo centrą. Visas sankryžos ir net perėjas uždarytos vietos policininkų. Paradas tikrai įspūdingas ir gerai organizuotas – tęsėsi net 36 km centrinėmis miesto gatvėmis, visą laiką pravažiavom 2-3 bėgiu. Pilnas miestas besišypsančių ir mojuojančių motociklistams žmonių. Į viešbutį po pasivažinėjimo grįžom su šypsenomis, kad mūsų planuotas išvažiavimas apžiūrėti miesto grožybių su Bus Tour – nebereikalingas. Visas turistams rūpimas  vietas apvažiavome parado metu su motociklais.  Keliaujame i vietinių rekomenduota restoraną –  Korushka, kuris randasi Nevos upėje esančioje „Zuikio saloje“ , pakeliui aplankome dar keletą įžymių miesto pastatų. Restoranas puikus – paskanaujame nuo starterių iki desertų, žinoma ir vietinio alučio J

Planas paplaukioti po naktinį Peterburgą ir pažiūrėti, kaip pakeliami tiltai per Nevą nepavyksta prasideda smarkus lietus.  Šventės vietoje , šiek tiek pabendravę su organizatoriais ir padėkoję už šiltą priėmimą, bei puikią programą, atsisveikiname ir ruošiame rytojaus kelionei į Lietuvą. Žinoma buvo tokių, kurie atrado savyje jėgų ir sudalyvavo ir naktinėje Afterparty programoje.

Po  pusryčių važiuojantys namų link startuojam iš viešbučio. Vidas ir jo bičiulis su žmonomis lieka dar dienelei Peterburge, Rimas su  Danguole ir Algirdas su Jolanta pajuda Talino kryptimi, o Dainius, Loreta, abu Podskovai, Andrius, Kęstutis ir Žeraldas pajudam Pskovo link. Pirmas sustojimas kuro dar Peterburge, nes išgąsdinti Liošos iš Kaliningrado bijom išvažiavę iš Peterburgo apskrities, kad nerasim degalinių. Taip ir nutinka. Pakeliui sustojam pagelbėti Rusijos baikeriui, kuris važiuodamas Pskovo link neįsivertino, kad nebus degalinių iki pat Pskovo ir pritrūkęs benzino sustojo pusiaukėlėje. Pskove pietauti užsukame į nedidelę pakelės kavinukę, kur į visus mūsų klausimus ar turite tokį ar anokį patiekalą padavėja įsakančiai liepia „Smatrite v meniu“. Galų gale ją perauklėjam, net pradėję ieškoti WC nuorodų Meniu :). Padavėja šypsosi, mes taip pat 🙂

Siena su Estija mus pasitinka  50 automobilių eile. Užvažiuojam i priekį. Greitai pareigūnas mus nuramina ir paaiškina, kad ne mes vieni norim namo. Šiaip ne taip Aleksandras išsideri, kad leistų pravažiuoti vienam motociklui ir dviem mašinom režimu. Procedūros panašios, kaip ir įvažiuojant. Trunkam apie 1,5 val. Įvažiavę i Estijos muitinę  apsidžiaugiam, kad jau randamės ES J Vis tik skirtumas didžiulis ir pasienio postų aptarnaujančio personalo ir vairavimo manierų kelyje. Po valandėlės važiavimo jau plačiais ES keliais ir susigrybavusios navigacijos Off Road‘u privažiuojame Jaunasetas sodyba, kur skubiai užsisakome vakarienę ir keletą alaus.

Ryte trumpos maudynės ežere ir sotūs Latviški pusryčiai ir pajudam  Daugpilio link. Įvažiavę i Lietuvą sustojame Ignalinoje suvalgyti po lėkštę sriubos ir prie Vilniaus stabtelėję atsisveikinam iki kitų kelionių.

Kelionė puikiai pavyko: apžiūrėtas Tartu, pasilinksminta, pabendrauta ir smagiai sudalyvauta St. Petersburg Harley Days Festival 2016, lietaus beveik negavom, kelių pamatėm visokių  ir viso nuvažiavom –  1800 km 🙂

Andrius Dabriega

Na, o foto įspūdžių galerija su muzika – Dainiaus fotoreportaže, ČIA ! (spauskite, kad atsidarytų video Youtube) Prisidekite cigarą ir … –  gero žiūrėjimo!