Kelionė į Žalgirio mūšį

Išvykome Penktadienį dviem komandomis, vieni iš Kauno kiti iš Vilniaus. Oras puikus, nors temperatūra sukosi apie 30 laipsnių, bet važiuojant labai nesijautė. Lietuvos- Lenkijos pasienyje ežeras atgaivino mus ir mūsų Harlių variklius. Suwalkų blues festivalyje pasiklausę bliuzo ir pavalgę pietus-vakarienę patraukėme į Mragovą, kur viešbutyje susitikome su visa mūsų komanda. Aptarėme kitos dienos mūšio planus. Viso mūsų buvo 10 motociklų ir 4 mašinos. Puiki komanda.
Iš ryto pajudėjome link Griunvaldo Žlagirio mūšio vietos. Likus 30km iki vietos prasidėjo kamščiai, nors ir labai gaila, teko palikti draugus ant keturių ratų.  Dauguma iš mašinose važiavusių taip ir nepasiekė vietos, tik viena užsispyrusi mašina atvažiavo iki vietos, bet tik 7 val po pietų, kai jau buvo viskas pasibaigę.
Mes vietoje buvome apie 12 val., likus gerai valandai iki mūšio pradžios. Lenkų neorganizuotumas buvo didelis, jie nesitikėjo tokios minios. Prie gėrimų eilės buvo didelės, o karštis nemažėjo. Kaip Gytis sake  viskas buvo “pp”. Pats mūšis buvo gražus ir įspūdingas, pasibaigus apie 3 val po pietų patraukėme link savo žirgų , tada prasidėjo ilgas ir pilnas nuotykių grįžimas namo. Baisūs kamščiai , net motociklams buvo sunkiai įveikiami. Teko važiuoti ir kelis km kukurūzų lauku. Įspūdis liko didelis. Laukas nelabai ( švelniai tariant ) tinkantis važinėti choperiams.Pries mano nosį Lenkas baikeris su savo Honda sunkiuoju Volkyru plojo ant šono, teko gelbėti draugą, visgi kovėmės vienoje pusėje. Vaclovas šį mūsų grįžimą įvertino, kaip tikrą baikerišką krikštą. Žinant jo kelionių patirtį, priėmėm tai kaip pagyrimą.

Ežeras prie viešbučio ir šaltas alus buvo visų svajonių išsipildymas ir atpildas už sunkią kovą ir pergalę. Aukų nebuvo, neskaitant keleta mašinų apibraižymų ir nulenktų veidrodėlių. Pergales vakarėlis viešbučio kieme ant ežero kranto buvo įspūdingas ir įsimintinas mūsų chapteriui nebūdingais tostais ir iškilmingomis kalbomis. Visi pajautėme, kad Žalgirio dvasia pasiekė  mūsų širdis.
Kitą rytą po puikių pusryčių ( viešbutėlis visomis prasmėmis buvo šaunus ) patraukėme po Mozūrų krašta apžiūrėti istorinių vietų. Kaip dera krikšcionims, Sekmadinio rytą , apsilankeme Šv. Liepos ( dabar Sviata Lipka ) vienuolyne, pasiklausėme “Judančių” vargonų koncerto, kas norėjo atliko išpažintį. Toliau aplankytos kelios Lietuvių-Kryžiuočių pilys. Pabaigoje įžymusis Vilko guolis ( Hitlerio rezidencija ).

Pilni įspūdžių patraukėme link namų. Lietutis užklupo įvažiavus į Lietuvą. Bet tai nesugadino visos kelionės įspūdžio, nes žinojome, kad už kelių valandų būsime namuose sutikti kaip nugalėtojai.